Friday, March 2, 2012

#29 Survey Remover.

        Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera. Apa khabar. Pada entri yang ke 29 ini. Mr.Tuto akan mengajarkan cara untuk menghilangkan "kotak 'survey'" atau melepaskan diri daripada kajian mereka. Tetapi perlu diingat bahawa cara ini hanya akan menghilangkan kaji selidik daripada laman yang menggunakan CPAlead,AdscenceMedia,LeadBolt.Untuk laman ShareCash sila kunjungi laman OMG! Hackers?  Caranya cukup mudah. Tanpa melengahkan masa marilah sesama kita membanteras kegiatan 'survey' didalam kehidupan kita. Tapi perlu diingat,jangan terlalu suka mencari kerja yang mudah seperti memasang 'addons' yang mereka sediakan. Anda tidak akan dapat menggunakannya kerana anda perlu donate ataupun beli 'activation key' daripada mereka. Jadi gunakan cara 'manual'.

1. Mr.Tuto menggunakan pelayar Mozilla Firefox. Tetapi semua pelayar adalah sama.

2. Kunjungi laman XJZ SURVEY REMOVER (Save Your Time,Money and Privacy). [Klik Sini].


3. Klik pada kolum Bookmarklet.


4. Sesampainya disana. 'Scroll' ke bawah dan cari kolum atau ruangan yang menyediakan 'javascript XJZ SURVEY REMOVER. Klik kanan dan 'copy' kesemua javascript yang terdapat di dalam kolum.


5. Klik kanan pada Bookmark Toolbar dan pilih New Bookmark.... Berikan apa sahaja nama pada ruangan Name:. Mr.Tuto berikan nama Survey Remover. Pada ruangan Location:. Letakkan javascript yang telah di salin tadi. Klik butang Add.


6. Kunjungi apa dan dimana sahaja laman yang mempunyai "kotak 'survey'". Dan klik pada Bookmark tadi. Tunggu beberapa saat dan nikmatinya.


Contoh laman yang mempunyai kotak survey. [Klik Sini].


Selamat mencuba nasib.

Buat pengetahuan umum kini Malay Tutorial telah berubah domain daripada
www.malaytutorial-01.blogspot.com ke www.malaytutorial.tk. Ianya akan membuatkan anda berasa mudah untuk mengingati laman ini.